E-mail verzendlimiet

Helaas komt het nogal eens voor dat het e-mailadres van één van onze klanten gehackt wordt. Bijvoorbeeld doordat er een virus op iemands computer is geslopen, het wachtwoord onveilig blijkt of omdat de CMS van een website niet regelmatig wordt geüpdatet. Het gevolg hiervan is meestal dat in korte tijd er een heleboel spam wordt verstuurd via onze mailservers.

Spammers zijn altijd op zoek naar mailservers die een goede online reputatie hebben, zodat ze de meeste kans hebben dat hun spam mailing in zoveel mogelijk inboxen terecht komt. Ontvangende mailservers herkennen op een gegeven moment de spam en zetten de afkomstige mailserver op een zwarte lijst: de mailservers van Oni dus. Hiermee loopt onze e-mail dienstverlening in gevaar omdat ook legitieme mails van onze klanten opeens niet meer geaccepteerd worden. Om weer van zo'n zwarte lijst af te komen is vaak heel lastig en tijdrovend.

Om dit probleem zoveel mogelijk te voorkomen hebben wij een standaard verzendlimiet ingesteld van 250 uitgaande berichten per dag per e-mailadres. Bij het bereiken van deze grens zullen onze mailservers voor 24 uur geen nieuwe uitgaande berichten accepteren. De gekozen limiet is op basis van wat wij zien als een gangbaar dagelijks "normaal" gebruik van een e-mailadres dat niet gecompromitteerd is. Mocht je e-mailadres/website onverhoopt gehackt worden, dan minimaliseren we hiermee de stroom van uitgaande spamberichten en daarmee de kans op een blacklisting. Zo hopen we onze e-mail dienstverlening zo goed mogelijk te beschermen.

Mocht je regelmatig tegen deze limiet aanlopen, neem dan contact met ons op. Aan de hand van je situatie is het mogelijk dat we, in goed overleg, een uitzondering voor jouw e-mailadres instellen en de limiet verhogen. Kun je bij je verzoek antwoord geven op de volgende vragen:

- Om welk e-mailadres gaat het?

- Heb je recent een mailing verstuurd waardoor het verzendlimiet is overschreden?

- Op welke datum/tijdstip was dit?

- Hoe groot is de mailinglijst van deze mailing geweest?

- Zijn alle leden van die groep zelf akkoord gegaan met het op de mailinglijst staan, door middel van een zogenaamde opt-in?

- Heeft de mailinglijst ook een opt-out? Kunnen de leden in iedere mail aangeven dat ze geen mail meer willen ontvangen?

- Hoe regelmatig verstuur je een dergelijke mailing vanaf dit e-mailadres?

Aan de hand van je antwoorden gaan we kijken wat we voor je kunnen doen.

Zie ook ons Anti-spam beleid